Dünyanın ekonomik seyrini değiştiren salgınlar, siyasi krizler, iç çatışmalar ve savaşlar, dünyanın hızlı bir şekilde dijital dönüşüme odaklanmasına neden oldu. Peki, dijital dönüşüm nedir, dijital dönüşüm süreci neleri kapsıyor? Özellikle işletmelerin yerel ve küresel ölçekte satışlarını artırması için dijital dünyada yer almaları, artık kaçınılmaz bir hal almaya başladı.
Dijital Dönüşüm Nedir?
Dijital dönüşüm; toplumsal ihtiyaçların zamanın şartlarına göre en iyi şekilde karşılanmasını sağlamak amacıyla, başta işletmeler olmak üzere tüm kurum ve kuruluşların iletişim ve bilgi alanındaki imkânlardan azami ölçüde yararlanarak hedef kitlesine sunmasıdır.
Yapılacak bu köklü değişim sadece toplumun ihtiyaçlarını karşılamakla kalmayıp, sağlam bir altyapı ile yola çıkan işletmelerin zaman ve maliyetlerden önemli ölçüde tasarruf etmelerine de imkân veriyor. Yeni dünya düzeninde dijital varoluş, bir işletmenin rekabet ortamında sağlam bir şekilde ayakta kalmasının da temelini oluşturuyor.
Dijital Dönüşüm Süreci Neleri Kapsıyor?
Özellikle pandemi sürecinde gelinen noktaya baktığımızda işletmeler için fazlaca hayati önem taşıyan dijital dönüşümün, sadece birkaç teknoloji ile sınırlandırılması pek mümkün görünmüyor.
Çok yönlü bir altyapının kurularak toplumun ihtiyaçlarına en iyi düzeyde karşılık verirken, işletmenin maliyetlerini en aza indirgemek ve zaman tasarrufu yapmak da bir hayli öneme sahip.
Dijital dönüşümün kapsadığı alanlara baktığımızda çok geniş bir yelpazeden bahsetmek mümkün olup, bunların tamamını e-hizmet başlığı altında toplayabiliriz. Genel sürecin bağlantılı olduğu unsurlar, şu şekilde karşımıza çıkıyor.
– Dijital ortama aktarılabilecek ve buradan topluma ve işletmeye her türlü yararı sağlayacak verilerin, dijital ortama aktarılması için gerekli altyapının sağlanması
– Olası sorunlar karşısında vakit kaybetmeden çalışmalara devam edilebilmesi için süreklilik arz edecek yapıların oluşturulması
– Web sitesi, mobil teknolojiler, dijital medya ve bulut bilişim sistemleri üzerinde kullanılabilirliğin ve verimliliğin artırılması
– Artırılmış gerçeklik unsurlarından mümkün olduğu kadar daha fazla yararlanılmasının sağlanması
– Geleceğin en büyük dijital devrimlerinden olan yapay zekâdan maksimum ölçüde yararlanmak adına çalışmaların yapılması
Dijital dönüşüm süreci, kurumsal kimlik çalışması ve markalaşma sürecinde dijital ortamdan maksimum faydanın sağlanması için her türlü imkândan azami derecede yararlanması şeklinde planlanmalıdır. Rekabet düzeyinin her alanda yoğun ve zor olduğu bir yeni dünya düzeninde etkili bir dijital var oluş mücadelesi verebilmek, ancak vakit kaybetmeden dijital dönüşüm üzerinde çalışmalar yapmakla mümkün olacaktır.
Dijital pazarlamanın liderlerinden olan Amazon’un CEO’su Jeff Bezos’un “Fiziksel dünyada bir müşterinizi mutsuz ederseniz, bunu 6 kişi ile paylaşır. Dijital dünyada bir müşterinizi mutsuz ettiğinizde ise, bunu 6.000 kişi ile paylaşması mümkündür.” sözü, aslında bu dünyanın ne kadar güçlü olduğunu en iyi şekilde anlatıyor.
Dijital Bir İşletme Haline Gelebilmek İçin Nereden Başlamalısınız?
Ulusal ve uluslararası alanda rakipleriniz ile rekabet edebilir bir seviyede olabilmek, insan gücü ve zaman ihtiyacını minimize ederek karlılığı artırmak için atılacak adımlardan bazılarını yukarıda sıraladık. Halihazırda bir dönüşüm planınız yoksa ve nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız atacağınız en önemli adım, profesyonel bir dijital dönüşüm ajansı ile çözüm ortağı olmaktır.
Kendi sektörünüzde profesyonel adımlar atarak dijital ortamda “Biz de varız!” diyebilmek için dijital dönüşüm çalışmalarını profesyonel kadrolara bırakarak, dijital dünyanın sınırsız avantajlarından yararlanabilirsiniz.